o službě
Poslání Dluhové poradny Samaritán
Posláním sociální služby Dluhové poradenství Samaritán je zdarma poskytovat odborné rady, pomoc a podporu lidem v nepříznivé sociální situaci související s dluhy.
Cílová skupina dluhové poradny
- Osoby v krizi, starší 18 let
Důvody odmítnutí služby
Poskytnutí služby je odmítnuto žadateli, pokud:
- požaduje službu, kterou neposkytujeme
- není volná kapacita služby
- je pod vlivem alkoholu nebo jiných psychotropních látek
- je agresivní
Cíle služby
- Zjištění stavu dluhů a hledání způsobu jejich řešení.
- Zprostředkování kontaktu s věřiteli, úřady, exekutory, insolvenčními správci, soudy, zaměstnavateli a následná pomoc při komunikaci s nimi.
- Seznámení s právy a povinnostmi vztahující se k legislativě v oblasti dluhové problematiky.
- Sepsání a podání návrhu na povolení oddlužení.
- Pomoc při orientaci a hledání způsobů řešení exekucí.
Zásady poskytování sociální služby:
- Odbornost – personál zabezpečující chod služby je dostatečně kvalifikován a průběžně se vzdělává. Na základě získaných poznatků se snaží o zkvalitňování služeb poskytovaných uživatelům.
- Respekt - k individualitě, minulosti, pohledu na vlastní budoucnost uživatele. Respektování potřeb uživatele – při práci s uživatelem jsou respektována jeho základní lidská práva, ochrana osobní svobody, soukromí, osobní údaje a další potřeby.
- Diskrétnost – při práci s informacemi poskytnutými uživatelem.
- Individuální přístup k uživateli – řešení hledáme společně s klientem tak, aby odpovídalo jeho potřebám a možnostem
- Spolupráce – při řešení sociální situace uživatele spolupracujeme s dalšími navazujícími institucemi a organizacemi
- Aktivizace – snažíme se, aby uživatel přistupoval ke své situaci aktivně.